UA-37300520-1

sâmbătă, 30 martie 2013

DE LA MANELE LA MUZICA CLASICA

"...Eu nu inteleg un lucru: cand e atata frumusete intreaga pe lume, cum pot sa ma duc sa ma uit la firimituri, cand eu am bucuria integrala a frumusetii? Si, daca faramitam frumusetea, cum vom mai putea face drumul invers? Credeti ca de la manele ne vom mai putea intoarce la Johann Sebastian Bach? " spunea doamna Dumitrescu Busulenga. Imi permit sa o contrazic pe regretata doamna si sa spun ca da, se poate ca lumea sa se intoarca de la manele la muzica clasica. Am observat acest lucru chiar la elevii mei. Tot mai multi abandonau manelele in favoarea altor genuri muzicale: hip-hop, rock, clasica, jazz, etc. Eu sunt un fan declarat al muzicii clasice si de multe ori la orele de dirigentie si chiar la orele de istorie, unde discutam despre istoria artei si muzicii, le puneam elevilor mei muzica clasica. Si chiar le placea. Intotdeauna le spuneam si lor si prietenilor mei care ascultau manele ca eu consider ca muzica trebuie sa ne transmita un mesaj, or manelele ce mesaj transmit??? Poate nivelul meu de cultura, nu imi permite sa inteleg mesajul transmis de manele :))))) Imi e dor de anii de studentie cand mergeam la Opera din Cluj Napoca sau la Filarmonica. La sfarsitul spectacolele plecam cu bateriile incarcate si foarte vesela. Imi place sa ascult muzica si cand imi conduc masina. Imi amintesc ca instructorul meu auto, ca sa ma invete sa conduc in conditi de stres, imi punea manele pe masina, pentru ca stia ca nu imi plac si ma enerveaza.  Chiar si prietenul meu, care intr-o perioada asculta manele non stop, imi spunea zilele acestea ca, de cativa ani, nu le mai suporta, nu le mai poate asculta si l-am surprins ascultand muzica clasica: Vivaldi, Pavarotti, Strauss, Verdi si jazz. Imi face placere sa stau acasa si sa ascult impreuna cu el arii din opere sau frumoasele valsuri vieneze sau sonate de Beethoven.Eu cred ca muzica are mai multe roluri in viata noastra. In primul rand, ne ofera informatii despre alti oameni si alte locuri. Unele versuri ne arata cum gandesc ceilalti, starea lor de spirit ( bucurie sau tristete). Genul de muzica pe care il ascultam spune multe despre noi, ce fel de oameni suntem si uneori ne ajuta sa ne descoperim pe noi insine. Atunci cand suntem intr-o dispozitie proasta muzica ne face sa ne revenim si ne accentueaza trairile pozitive. De asemenea, sa nu uitam de relatia care exista intre muzica si dragoste. Toate cuplurile au o melodie la care tresar de cate ori o aud si care le aduce aminte de persoana iubita. Evident tot ce am spus mai sus nu se potriveste manelelor (care vorbesc doar de sex, bani si bautura, ceea ce e "foarte instructiv" pentru cei care inca le mai asculta) ci muzicii de calitate. O concluzie e clara: fara muzica nu putem trai! Va las in compania unei melodii care mie si prietenului meu ne place foarte mult! 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu