UA-37300520-1

luni, 28 ianuarie 2013

VACANTA IN ELVETIA

Daca blogul meu se numeste "Adriana calatorind prin viata" atunci trebuie sa vorbesc si despre vacantele pe care le-am petrecut in diverse locatii din Europa. Astazi am ales sa vorbesc despre Elvetia pentru ca e una dintre cele mai frumoase si curate tari din Europa. Am vizitat patru orase importante ale Elvetiei: Geneva, Zurich, Berna si Lucerna.Nu am sa prezint cu lux de amanunte tot ce am vizitat acolo ci am sa ma rezum doar la cele mai importante atractii turistice din fiecare oras. Geneva este un oras plin de parcuri. Aici se afla sediul Crucii Rosii, Palais des Nations, Catedrala St. Pierre,construita in 1160 si care inca mai pastreaza scaunul pe care statea Jean Calvin, promotorul calvinismului.. Tot aici se afla Lacul Leman (Geneva) cel mai mare lac din Europa, unde se afla si spectaculosul, Jet D' Eau, fantana cu apa pompata la 140 de m inaltime. Daca va plac ceasurile aici veti gasi toate marcile de renume precum Rolex, Tissot, Omega. Preturile ceasurilor elvetiene sunt pentru toate buzunarele; astfel poti sa achizitionezi un ceas cu 50 de euro, dar poti sa achizitionezi un ceas si cu 10 000 de euro sau chiar mai mult. Berna este orasul care mi-a placut cel mai mult, datorita aspectului sau medieval ce imi amintea de Sighisoara. Simbolul Bernei este Zytglogge, turnul cu ceas, construit intre 1218-1220.Fiind construit din lemn, a fost distrus intr-un incendiu din 1405 si refacut in 1530, de cand functioneaza fara oprire.Tot aici se afla si casa lui Einstein. Berna este capitala politica a Elvetiei, in timp ce Zurich este considerat capitala culturala. Zurich este cel mai mare oras al Elvetiei, Daca va place arta, nu puteti rata o vizita la Muzeul de Arta pentru a vedea tablouri pictate de Dali, Cezanne, Monet sau Picasso.Iar daca va place ciocolata puteti vizita Fabrica de Ciocolata Lindt. Despre Lucerna se spune ca a fost construita la indicatia unui inger, care a aratat unui grup de colonisti unde sa construiasca o capela. Podul Capelei sau Kappelbrucke, un pod de lemn construit prin secolul XIV este unul din principalele atractii turistice ale Lucernei.Din pacate, podul a ars in 1993, din cauza unei tigari aruncate neglijent, si ceea ce se vede acum e doar in mica masura podul original. Din fericire, frescele care impodobesc podul si care au fost pictate in 1614, nu au fost distruse in incendiu.  Moneda nationala a Elvetiei e francul elvetian, dar puteti folosi si euro. Daca folositi euro restul va va fi returnat fie in franci elevtieni, fie in euro, depinde de magazin, cert este ca nici un magazin nu refuza moneda euro. Punctualitatea e la mare pret in Elvetia. Astfel, daca magazinul se inchide la ora 5 pm, la ora 4.45 pm esti poftit politicos afara. Preturile sunt destul de mari comparabil cu Romania sau alte tari europene, dar exista asa numitele magazine COOP unde gasesti mancare ieftina, pentru toate buzunarele. Limbile oficiale sunt:germana, franceza, italiana si retoromana, dar se poate vorbi si in engleza. Pe timpul sejurului in Elvetia am locuit la Etap un hotel ieftin, dar foarte curat si care oferea un mic dejun consistent. Ceea ce mi-a placut foarte mult in aceasta tara, au fost oamenii. Elvetienii sunt foarte relaxati si zambitori si au motive sa fie asa: in tara lor totul functioneaza cu precizia unui ceas elvetian :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu